Profesionalism si implicare Promptitudine  

Certificarea nu este un scop in sine, este un
instrument excelent pentru a garanta si dovedi
calitatea produselor


 
 
ISO 9001

“ISO” reprezinta abrevierea din limba engleza a “International Organization for Standardization” (Organizatia Internationala pentru Standardizare). Aceasta are sediul central in Geneva si a dezvoltat aproximativ 10.000 de standarde de calitate, pe parcursul a peste 50 de ani de activitate, dintre care cel mai cunoscut standard international este standardul sistemului de management al calitatii ISO 9001.

Calitatea serviciilor, produselor, managementului care, in fapt, influenteaza calitatea celorlalte produse si procese ale intreprinderii, reprezinta un factor decisiv in importanta activitatii oricarei societati prezente pe piata Romaneasca, a carei dinamica este in continua dezvoltare, in conditiile economiei de piata actuale. Aceasta “calitate” contribuie, direct sau indirect, la marirea cifrei de afaceri, la pastrarea pozitiei de piata, cucerirea a noi nise de piata, imbunatarirea imaginii firmei, cresterea increderii clientilor si furnizorilor in serviciile si produsele oferite de firma Dvs, etc.

Printre avantajele enumerate mai sus, standardul ISO 9001 este unul dintre factorii care favorizeaza comertul international cu bunuri si servicii; dovada o reprezinta numarul de tari care au adoptat acest standard si sutele de mii de firme care au fost atestata ISO 9001.

Standardul ISO 9001 a fost elaborat pentru a certifica clientilor ca societatea in cauza functioneaza in acord si pe baza unui sistem de calitate recunoscut international si care este reprezentativ atat pentru calitatea produselor si serviciilor, cat si managementului organizatiei respective.

Faptul ca o societate este certificata ISO nu reprezinta simpla obtinere a unui certificat recunoscut international, ci reprezinta masura in care firma respectiva foloseste anumite practici de lucru, este constienta de obligatiile sale referitoare la scopul ei in sine, respecta cerintele clientilor si reprezinta, de fapt, o recomandare generala bazata pe procesele si performantele organizatiei.

Standardul ISO 9001:2000
Pana in anul 2000, era in vigoare familia de standarde adoptata in anul 1994, care cuprindea 4 standarde de baza: ISO 9001. ISO 9002, ISO 9003 si ISO 9004; avand in vedere ca intre acestea existau unele neconformitati, ISO a revizuit familia de standarde ISO in anul 2000, a eliminat ISO 9002, ISO 9003 si ISO 9004, ramanand doar un singur standard si anume ISO 9001:2000

In linii mari, acesta pastreaza principiile standardului din 1994 la care s-au adaugat 8 noi principii:

- Orientarea catre client
- Stil de conducere
- Implicarea personalului
- Managementul pe procese
- Abordarea sistemica a Managementului
- Imbunatatirea continua
- Decizii bazate pe fapte
- Relatii reciproc avantajoase dintre furnizori.

Standardul SR EN ISO 9001: 2001 contine cerintele pentru un Sistem de Management al Calitatii (abreviat SMC) care prevede, printre altele:
- identificarea proceselor si a relatiilor dintre ele;
- documentarea Sistemului de Management al Calitatii prin Manualul Calitatii, proceduri de sistem, proceduri si instructiuni de lucru;
- stabilirea metodelor de elaborare, verificare si aprobare a documentelor, conditiilor de difuzare sau retragere a documentelor;
- stabilirea regulilor prin care se modifica documentele si datele;
- stabilirea regulilor privind documentele externe.

 

 
 


PRODUSELE NOASTRE

ISO 9001
Sistemul calitatii ISO 9001
mai multe>

ISO 14001
Sistemul mediului ISO 14001
mai multe>

 ISO 18001
Sistemul securitatii muncii ISO 18001
mai multe>
 
 
Certificare Standarde Internationale  
ISO QUALITY IASI ROMANIA